"I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying." (Oscar Wilde)


pal / huephoric / twitter
← old new →
Friendship Till Jannah.
Monday, November 24
Mula mula. Aku decide nak cite daripada a kecik sampai z besar tapi, fed up pulak rasa. SMKAKS ni ada nama glamer, mcm biasalah. KUSISS namanya. Kuala Selangor Islamic Secondary School. Hari rabu aku check-in, masuk kelas sc tech. Minggu depannya pindah scstream. Tak tahan? Ceyyy poyo je en. Tak ah, sbb aku nk bio tu. Tak nak LK like srsly. Mana taknya, aku garis biasa biasa pun senget benget nak mampus, pastu nak suruh lukis ala ala architect gittew? HELLA NO. So malam ahad tu storage transferred. Lalu depan satu kelas ni, tetiba dgr "ehhh tgk tu, freshie nak pindah kelas lahhh!" menyirap noharom lah darah aku ni wey. Sekati panggil aku freshie mcm dia bagus sgt masatu. Ugh. Ok dah malas nk bukak cite bengkek skrg. Masuk kelas hidayah beb. Dgr cite kelaas tu mmg gempak ah. Dak dak dia kepala otak sume A-Class. Aku pulak yg cuak to the core.


Satu satunya manusia yg aku kenal dlm kelas tu cuma, Syahirah Fauzi. Atau nama glamer dia kat sana, syerry. And aku lg suka sebut nama dia, "Syerry Merry" hahaha. ok tak lawak. I relied on her so much tau sebenarnya. Sampaikan aku sakit pun, nak gi klinik aku ajak dia. Oh lupa nak story part yg tu.


So, ada satu ketika ni aku sakit. Not rlly sure either demam or gastric that moment. Ni second week. Pastu aku sorg je tak mandi lg pagi tu, aku pegi dorm syerry ajak dia gi klinik. tapi hopeless gila namati. I ended up going to clinic all by myself. I repeat, ALL BY MYSELF. Hm lantak lah situ. Ok so, aku sbnarnya kamcing dgn sorg minah ni, nama dia raja. Mmg dah kawtim sampai skrg. Raja nada syafiqah. Aku sayang dia mcm mana aku sayang kawan kawan aku yg lain, bffs aku, sume. Dia ni special sikit sbb kitorg mmg masuk ah between each other tu kan. Ha apa org kata, soulmate.
Dalam kelas hidayah. [hidayah tu nama kelas aku weh] Aku duduk sebelah Ainsab.

Mula-mula, katanya dorg plan nk duduk dgn geng dorg. Sbb sblh ainsab kosong masatu. Aku bersalah gila wey, tapi rupanya takde mende pun hahahaha. Geram gak sbb sampai skrg dorg ungkit pastu gelakkan aku, kuasam. Mula-mula, aku start rapat dengan satu geng ni. Geng ainsab lah. Hari demi hari, kitorg dah kamcing. Walaupun ambik masa [yang lama jugak sebenarnya] tapi ala biasalah kannn. Sampai skrg, lepas beberapa pergaduhan, kemesraan antara kitorg, the bond getting stronger and stronger. We support each other, and be there whenever each of us need us. Insyaallah in the future too.

Penat cite benda yg lepas. Kita tak boleh hidop bersandarkan kenangan. Itu dia. So, hm aku harap utk tahun depan dan seterusnya, kitorg boleh ngam sengam ngamnya. Aku harap aku dpt sabar dgn dorg dan dorg pun dapat sentiasa sabar dgn aku sbb aku tahu susah tau sebenarnya nak bersabar dgn aku. Ainsab, una, wani, one for all, all for one. Okay dearies?



P/s: Walaupun nmpk aku punye cerite mcm baru je lepas, tapi sebenarnya sekadar recalling je tau. Skrg sume dah baik baik, dah happy go lucky masing masing dah boleh menganjing sesama sendiri dah cey hahaha. ok chiao.


layout by ellie. image from weheartit.