"I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying." (Oscar Wilde)


pal / huephoric / twitter
← old new →
Budak Asrama? Budak Asrama.
Sunday, November 23
Assalamualaikum wbt, readers. Whoever the hell u r, u're currently broken my privacy off. Or, maybe not. ok not funny like at all ikr, chillax.
Setahun berlalu dan aku masih terkedu. Aku? Jadi budak asrama? Mimpi kottt. Tapi bila cubit pipi kuat kuat takmo bangun, and the pain is real.
Persoalan yg lebih baik aku tinggalkan sebab itu cuma sekadar mumbling jurr. [Jangan annoying dulu] 



Ok, aku ckp awal awal. Satu post je mmg tak cukup babe.
First day aku jejakkan kaki aku yg dirt ni dkt SMKA KUALA SELANGOR. Nama yg gah di kuala selangor, kalau pape pertandingan dorg lah kauk, kalau papehal aktiviti dorg lah yg pegang kira taiko jugak SMKAKS ni. Hm, eksaited aku mmg lain mcm punya itu hari. Aku tinggalkan syamim, mai [yg mana dia tinggalkan aku dulu sobs sobs] &aleya. Sebab kononnya nak berjaya dunia akhirat whatsoever srsly nyesal sbb OVERREACTED. YE. Masuk asrama satu. Yang lagi satu unbelievable kira kerja gila bagi aku masatu, PAKAI TUDUNG LABUH. Otak sempit, belum bukak lapang lapang lg. Tak pernah dibuat aku pakai tudung labuh tetiba pakai. Like, PEHHHHHHHHHHHHHHHPPHHHHHHHH. Ok, first day sklh aku posing dulu papehal depan bangunan sekolah tu. Insta dulu, twitter dulu. Dlm bilik tu, masa tu, aku lah yg paling galak bukan main dgn henpon mcm org lain takde henpon. Sampai umi bising ada ar jugak buat suam suam kuku aku punya hati hahaha.



Masuk kelas aku. "Gilababi wey sume lelaki, dia punya seciput perempuan mcm celah gigi aduhh" K takpe, cover ayu jap, stay cute stay cute. [lawak semata mata hahahaha] tetiba...EH...awh...hensem. Ha dh start dh menggatal. Eleh mcm korg tak pernah buat kalau pegi shopping mall ke jumpa dak dak sklh lain ke eeeee poyoss. 
Jom naik asrama. "Mak datukkk tempat usang apa niii" terkezut masatu je sbb tgk structure lain mcm sikit. sikit je lah. Sekarang jgn cakap ar dia punya pegang kawasan mmg mcm tempat aku hahaha. Cuak masatu dh mula selubung hati, takut kena tinggal. Dalam hati aku itu jam "umi....kklg tak nak tinggal sini sensorg mi...mi, jgn tinggalkan kklg" mcm tu sekali. Imagine, dah bape belas tahun wey aku hidop dgn kasih sayang mak aku tetiba kena tinggal dkt asrama rasa mcm kena BUANG. Ok, melampau. Suka hati akulah. Alhamdulillah, dormmate aku baik. Tapi, baik dia mmg sangat sangat sangat punya level aku cite. Nama dia, Syahirah Zahir. Dia pemes dgn bakat dia yg superb urut org. Bljr dr nenek katanya. 

The damn cute part of peeta mellark!!!!

PREP tu apa? Sbnarnya sampai skrg aku compius lg prep tu stand utk apa tapi papehal yg aku tahu prep tu PREPARE. Ye lah kot agaknya, ehm. Prep pertama aku. Aku dok usha syera bwk tudung mak oih colourful gitu. Aku? Tudung hitam dgn putih je mekkkk. Ok ptg tu balik jap, prepare barang cun cun. Sbb tak ready punya psl sbb decision last minute punya psl. Penat dia aisehmen baru satu hari rasa mcm dah pancit habis dah. Nak surrender pun tak boleh, "tolong...aku sangkut" masatu dalam hati. Prep malam, aku nangis. Ye, nangis! Sebab? Ada sorg member ni nama dia Srianna. Sri lah fr short. Hyper dia jgn cite, mmg boleh buat kau penat. Tapi baik dia, pehhhh nice mmg nice. Dia tanya psl diri aku "kau duduk mana...bla...bla..bla.." tetiba, "...oh, asal tak ambik kelas science" *POP* aku nangis. mcm tu je. Cliche kan bunyi dia hahahahahah. Lawak lah seh.

Malam tu. Dia punya kepiluan aduh, bagai sembilu menusuk di hati {ha ambik kau sastera sket} Rasa mcm umi dah buang aku. Tido sensorg, dengan org yg aku tak kenal. Dengan tak sape sape tak yg memekak. Tah sape sape tah tgh buat kerja. Tapi takpe, ini cerita hari first aku. Bukannya sepanjang aku duduk asrama. Ok, rasanya hari first punya cite dh langsai kot. Sedetail detailnya. Ciao! 


layout by ellie. image from weheartit.